BANNER

Fluoryzacja: wzmocnienie dla zębów

Fluoryzacja

Mocne szkliwo jest kluczowym elementem dla zdrowia naszych zębów. To ono zabezpiecza je przed działaniem kwasów oraz bakterii. Minerałem, którego zadaniem jest wzmocnienie naszego szkliwa, jest fosfor. Niestety, ilości pierwiastka, jakie dostarczane są poprzez środki do higieny jamy ustnej oraz pożywienie, bardzo często nie wystarczają. Z tego też powodu pomimo  starannej higieny jamy ustnej nasze zęby są wciąż narażone na działanie szkodliwych kwasów oraz bakterii.  Jednym z zabiegów, które mają na celu zapewnienie naszym zębom właściwej ochrony, jest fluoryzacja.

Na czym polega lakowanie zębów?

lakowanie zębów

Budowa naszych zębów trzonowych i przedtrzonowych sprzyja rozwojowi próchnicy. Powodem tego są naturalnie występujące na powierzchni zębów bruzdy, w których gromadzą się m.in. resztki jedzenia. Zazwyczaj bruzdy są tak wąskie, że doczyszczenie ich przy pomocy szczoteczki do zębów jest niemożliwe. Dlatego też konieczna jest dodatkowa ochrona trzonowców i zębów przedtrzonowych przed próchnicą. Jednym ze sposobów na zabezpieczenie zębów przed szkodliwym działaniem bakterii jest lakowanie zębów.

Na czym polega wybielanie zębów.

stomatolog

Z wiekiem zęby tracą swoją naturalną prawidłową barwę. Może być to spowodowane wieloma czynnikami takimi jak: nadużywanie kawy i mocnej herbaty, nieprawidłowa higiena jamy ustnej czy palenie papierosów. Zabiegiem, który przywraca estetyczny i zdrowy wygląd naszemu uzębieniu, jest wybielanie zębów.

Jak odpowiednio zadbać o protezę zębową?

proteza zębowa

Piękny uśmiech to jedna z naszych najlepszych wizytówek. Co jednak możemy zrobić w sytuacji, kiedy byliśmy zmuszeni do usunięcia zęba? Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest proteza. Jednak aby ta posłużyła nam jak najdłużej, musimy zadbać o jej prawidłową pielęgnację. Tym bardziej, że odpowiednie dbanie o protezę wpływa nie tylko na jej wygląd, ale także na zdrowie naszej jamy ustnej.

Co to jest piaskowanie zębów?

stomatolog

Piaskowanie to zabieg dentystyczny, którego celem jest usunięcie przebarwień oraz płytki nazębnej z powierzchni zębów. Niestety podczas szczotkowania zębów istnieje wiele przestrzeni niedostępnych dla włókien szczoteczki, w których tworzą się świetne warunki do namnażania się bakterii. Bakterie te produkują szkodliwe kwasy uszkadzające szkliwo, a tym samym stanowią bezpośrednią przyczynę rozwoju chorób zębów i dziąseł.

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.